Aku ingin kembali

 Masih ada yang baca blog ini ke ye? 😅 Rasanya, blog ini tiada pembaca. Sebab memang sengaja tak war-warkan. Lebih kepada curahan minda-rasa dan hati. Lebih kepada ledakan emosi. 

.

Menulis, sejak dahulu adalah terapi diri. Menulis sejak dari dulu jadikan diri ini tinggi nilainya. 

.

Sepanjang 40 tahun perjalanan hamba dhoif ini. Tersadung tersungkur paling jauh jatuh. Menangis si mawar berduri. Bila durinya tak bisa melindundungi. 

.

Owh ya. Dia kini kembali sendiri. Agak bahaya buat emosinya. Tetapi ia yang terbaik untuk perjalanannya yang seterusnya. Iaitu dalam dia kembali mencari diri. 

.

Alhamdulillah...

.

Hari demi hari Tuhan masih sayang dan pimpin. Dia pernah dahulu hampir hilang harapan pada tuhan-marah-berpaling-ikutkan nafsu diri-egois-dan tinggalkan segalanya...Tapi Tuhan tak pernah tidak beri apa yang dahulu dia doa.

.

Satu saja doanya Tuhan masih tangguhkan.

.

Tuhan... Jangan pernah tinggalkan aku...aku rindu ... 

.

Hidup ini paling bermakna bila bertalu ujian dariMu ... Buat aku hanya bergantung harap pada Mu ...

.

Andai takdir, hidupku sendiri. Biarlah hidup matiku bermanfaat untuk orang lain. Matikanlah aku dalam Iman Dan ampunkanlah dosa kejahilanku.

.

~syairqalbi~

Comments

Popular Posts