2018-2022

 Lama tak singgah sini. Bermakna, sepanjang ruang waktu ini hidupku "penuh" tiada terasa kosong yang memerlukan aku singgah keruang ini lagi.

Aku temui dia lama, sejak hujung tahun 2018. Hingga kini. Aku bertahan, hari demi hari malah tahun demi tahun seperti biasa aku menjadi tulang belakang orang yang aku cintai.

Dari dirinya tersungkur, aku pimpin. Rawat segala luka. Menjadi telinga mendengar luahan hatinya yang terlalu hancur dengan ujian kehidupan. Memberikan dia semangat dan mendukung tiap apa yang dia usahakan. 

Dia sudah boleh berdiri, mula berjalan perlahan-lahan. Tapi aku silap, seperti biasa aku sandarkan hati bersama. Sedangkan dia belum tentu sepenuhnya inginkan aku sebagai peneman hidup matinya atau hanya sekadar ... tempat persinggahan

Aku akui, aku tiada rupa. Hanya sekeping hati yang terlalu mudah untuk aku serahkan. Itu yang buat ramai yang aku temui dan aku harapkan pilih untuk sekadar ... cukup je la berkawan

Aku terus bertahan, melihat rentak... 

Tak mahu ambil langkah drastik seperti dahulu lagi, sebab ia sakit dan aku tak mampu untuk sembuh lagi jika ia terjadi

Aku akui, saat ini akan terjadi... Saat bila dia sudah sembuh dan bisa berjalan dan berlari..aku tahu dia akan buat pilihan saat itu...dan aku tahu aku bukan pilihannya...

Dengan ini, untuk aku tidak tersakiti ... Aku cuba lepaskan dia perlahan-lahan...

Sayang...

Terima kasih untuk semuanya 

Banyak saya belajar dari awak

Awak kuat

Saya tahu saya bukan orang yang awak cinta

Saya hanya sahabat

Tempat awak luah kekusutan hidup awak

Saya tak nampak diri saya sebagai teman hidup awak, walau itu yang saya harapkan

Saya nampak awak tak nak lepaskan saya dengan akui yg saya bukan pilihan awak sebab awak tak nak kehilangan saya

Sebab awak tahu, bila saya tiada rasa langsung nanti...saya akan terus pergi

Sayang...

Saya minta maaf terlanjur cintakan awak...

Silap saya tersayangkan awak...

Buat awak serba salah antara taknak lukai dan tak nak saya pergi...

Saya tak pandai berkawan dengan lelaki, 

Bila berkawan akan datang rasa cinta sebab itu jika dengan lelaki saya tak kan berurusan lama jika bukan sebab inginkan hubungan lebih dari kawan..

Maafkan saya sayang...

Untuk situasi kita ... 

Saya putuskan biarkan saya sorang rasa sakit ini...

Saya tak kan tinggalkan awak...sampai...awak jumpa pilihan awak...

Sebab saya tak boleh teruskan hari hari saya tanpa awak...

Biarlah hingga waktu itu ...sekurang kurangnya saya tak sunyi....

Jika tidak, saya akan selalu nnt disini...

Ia petanda tidak baik untuk kesihantan diri saya... 

Sebab kesepian itu boleh membunuh jiwa ini....

Saya akan ikut rentak awak... Hingga satu masa saya tahu, awak akan semakin hilang....

Doakan saya kuat sayang...

Sakit sangat, bila cinta hanya pada satu pihak... Saya dah lalui banyak kali...saya tak mampu nk akhiri untuk yang ini kali ini...

Saya pilih untuk bertahan...biar saya sakit..asalkan awak ada dengan saya...terus berkongsi impian awak, terus cerita kekusutan hari hari awak...selagi saat itu...saya pilih untuk ada ...untuk awak...













Comments

Popular Posts