Berbahagi rezeki ...

Bismillahirahmanirrahim

Alhamdulillah... setelah menanti keputusan biasiswa KPT. Awal bulan tiga tempoh hari penantian itu brrakhir juga.biasiswa tersebut telah masuk. Syukur tak terhingga.

Kali ini saya lebih berhati hati dalam menguruskan ekonomi keluarga.
Ada yang harus diketepikan untuk simpanan kecemasan, ada juga yang harus dimodalkan malah ada sebahagian didahulukan atas keperluan.

Hidup pada memberi.

Sedikit nikmat yang disyukuri dikongsi bersama berbagi rasa.
Tiap rezeki yang diperolehi itu ada hak masing masing.

Awal bulan empat pula, saya mendapat panggilan telifon dari seorang sahabat.Beliau menawarkan tugas sebagai pensyarah sambilan di sebuah kolej swasta. Rentan ada keperluan keluarga yang memerlukan wang bagi pembiayaan adik yang bakal sambung belajar dan rawatan pembedahan mata ayah, saya menerima tawaran tersebut sebagai sebuah peluang dan cabaran.

OPTIMIS :)

Hakikatnya ada sekelumit rasa bimbang andai gagal menggalas amanah mengajar disaat fasa pembangunan rekabentuk sistem, tambahan lagi semrster ini saya wajib mengambil satu subjek bagi melengkapkan kursus.
Namun, seperti sebelum ini. Saya mengambil cabaran yang datang ini sebagai prluang pengalaman mengajar. Alhamdulillah saya dapat melaluinya dengan baik.Walaupun agak kekok diawalnya.

Biiznillah ... in sya allah boleh laluinya :)

Comments

Popular Posts