Day 9 #100DaysIfaThesisChallenge : Teruskan menulis

Divide & Conqure

Terus menulis walau tiada apa yang hendak ditulis?

Hari ke-9 menulis draft thesis. Agak-Agak sudah berapa patah perkataan yang saya tambah ke dalam tesis saya? Huhu..Seminggu yang ada ini saya banyak peruntukkan masa dengan mencari journal yang terbaru dan yang berkaitan. Kemudian masukkan ke dalam mendelay (sistem rujukan ) yang membantu penulisan tesis. 2 minggu target mengemaskini rujukan saya berbaki 5 hari lagi.

Tips: Pecahkan tugasan kepada tugasan kecil dalam tempoh 100 hari tersebut. Pastikan setiap hari ada progress.


Wah! alangkah bagusnya jika saya laju menulis tesis sepertimana saya laju menaip inti pati didalam blog ini. Hahaha!

Hari ini dan esok saya berada di UPM jadi saya harus manfaatkan sehabis mungkin masa saya disini! Caiyok! Go Girl!


Comments

Popular Posts