takut

Hari ini juga, ada rasa takut.
Untuk aku teruskan apa yang telah aku mulakan.
Takut nk mengharap lagi.
Takut nk berikan hati ini lagi.
Takut fikirkan 365 lagi hari yang akan datang.
Takut akan sedih lagi.
Takut tak dapat apa yang diharapkan.
Takut akan melt down lagi.
.
Adakah aku perlu pilih untuk menyendiri lagi?
.
Pergi, tiggalkan semua?
.
Entahlah..tahun lepas aku bersungguh..
Nk tamatkan semua.
.
Tapi aku gagal.
.
Aku gagal capai apa yg aku target.
.
Banyak perkara.
Terutama yang penting dan utama.
.
Aku tak tahu apa perlu buat lagi.
.
Bila rindu...sayang..cinta..semua tu bergaul menghempas rasa...yang akhirnya akan buat aku menangis setiap malam.
.
Adakah selama ini, semuanya bukan sia-sia atau, sekadar persinggahan. 
.
Baik.
Aku takkan mengharap apa-apa lagi.
.
Berhenti. Hanya disini.

Comments

Popular Posts