Minggu Kedua Ramadhan

Kekalkan Momentum 

Alhamdulillah untuk minggu pertama Ramadhan, moga momentumnya bertambah baik hingga ke penghunjung Ramadhan.

Hari ini saya berjaya merangka sebaik mungkin untuk minggu kedua. Hmm.. cuma ada sedikit masalah emosi yang perlu diuruskan dengan baik.

Ramadhan sememangnya banyak kenangan luka. Kerana itu saya amat perlu berperang habis habisan agar saya tidak hanyut dan lemas dengan emosi saya sendiri. Depresi itu harus dilawan.

Alhamdulillah, saya selesai garapkan cerpen pertama saya yang saya kira tidaklah sebagus mana. Ia hanyalah lebih kepada bentuk-bentuk lempiasan perasaan dan monolog diri. Hmm.. saya mesti cuba lagi supaya ada isinya yang boleh diberi manfaat.

SyairQalbi

Sepanjang waktu... saya ulang-ulang koleksi CD zikir terapi Hafiz Hamidun. Ayah selalu pesan. Emosi yang sedih, kesepian yang dirasa, kesunyian yang menyelebungi usah dilayankan. Banyakkan berzikir.

Moga saya kuat dan tabah untuk Ramadhan kali ini. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik.

Comments

Popular Posts