Kekuatan dari ayahanda :)


Jangan malas update progress dengan supervisor 

Alhamdulillah hari ini saya Offday bekerja berjumpa ayahanda prof. Hantar Chapter 2 dan dapatkan semula Chapter 1. Saya masih tak berpuas hati dengan Chapter 2 saya masih belum cukup kemas penulisan dan huraian yang mempunyai artikel sokongan. Tetapi saya tetap hantar dahulu draft pertama ini untuk mendapatkan maklum balas awal dari prof. Jika tidak saya akan meleret terusan mengheret masa sekali.

Ini adalah bedasarkan permerhatian yang saya buat selama 2 bulan kebelakangan ini. Selama 2 bulan sebelum ni struggle dengan kerja, saya targetkan siap sepenuhnya puas hati baru hantar draft. Dan akhirnya terlanjut hingga 2bulan sebab masih tak puas hati. Memandangkan sekrang dah masuk minggu terakhir bulan 5 saya perlu ubah strategi. Hantar dahulu dan betulkan kemudian. Sebab draft memang akan ada banyak penambahbaikan cumanya ia perlu diteliti oleh "pihak berwajib" (penyelia) sebelum ubah atau betulkan dari sini..semakin lama akan makin kemas dan sempurna. 

Chapter 1 prof dah semak dan ada pembetulan perlu siapkan. Target seterusnya siapkan pembetulan Chapter 1 dan kemaskinikan Chapter 3. Kali ini saya cuba targetkan seminggu untuk task ini memandangkan saya sudah mendapat rentak, momentum dan semangat untuk bahagikan masa bekerja dan penulisan thesis. Moga Allah mudahkan semuanya...


Bertapa di lab

Memandangkan sudah berada di fakulti hari ini, saya terus mengambil keputusan untuk siapkan pembetulan Chapter 1 dan menulis rangka Chapter 3 secepat mungkin. Malam ini wajib siapkan draft tersebut sebab saya target minggu hadapan perlu siapkan eksperimen. Saya perlu lebih laju. Wajib hantar thesis akhir semester ni. 

"Mana ya chapter 1 kamu.. tu la kamu busy sangat dah lama dah kan hari tu hantar... saya dah komen dah...siapkan cepat.. ni survival kamu taw PhD ni..."

" huhu prof...dua2 survival saya jugak prof..busy setting system"

" dah pandai install2 lah nie"

" boleh la prof macam2 saya belajar, setting network..haaa ada projek la tu " usik saya, tahu sangat ayahada saya sorang ni memang banyak idea yang buatkan saya teruja haha. Kami memang sekepala jika ada idea2 teknologi yang menarik.

" siapkan cepat PhD ..ada..mestila ada..lepas ni kita bisness pulak " 

Suka! 

Moga Allah berkati ayahanda :) 


Comments

Popular Posts