To Do List TODAY


hikmah dari socrates 

" Jiwa yang paling berani dan yang pailing bijaksana, paling sedikit merasa bingung ataupun terganggu oleh pengaruh luar " Socrates

" Allah siapa yang memberikan hikmah kebijaksanaan kepada sesiapa yang dikehendaki Dia. Dan sesiapa yang diberi hikmah itu maka sungguh ia telah berikan kebaikan yang banyak. Dan tiadalah yang dapat mengambil pengajaran (dan peringatan) melainkan orang yang menggunakan akal fikirannya" Al Baqarah ayat 269


Secebis peringatan buat diri. Sesungguhnya segala yang berlaku ada hikmahnya dan ketahuilah Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat diri. Sebagai hamba yang dhoif, melalui hari demi hari perjalanan hidup ini, ikhlaskanlah hati dan diri dalam menerima dengan bersyukur tiap apa yang mendatang.

Senarai Tugas

Telah menjadi kebiasaan buat saya sejak sekolah lagi untuk menyenaraikan senarai tugasan. Check List yang mengandungi senarai tugas hari ini yang WAJIB saya selesaikan. Selain senarai tugas harian, saya juga terbiasa menggunakan Monthly Planner untuk saya keep track setiap due date tugasan yang telah saya letakan TARGET. 

Dengan kaedah ini. Tugasan dapat dipecah-pecahkan dan dilakukan secara konsisten. Yang paling penting, tugasan bertangguh dapat dielakkan. 

Penelitian tugasa hari ini saya himpunakan didalam entri research blog saya ^^


Comments

Popular Posts